Wednesday, October 26, 2022

KETEPIKAN EGO 2

blogtunm.blogspot.com Tun M 
1. Saya perlu buat sedikit penjelasan berkait dengan klip video saya baru-baru ini berkenaan mengenepikan ego.

2. Kenyataan itu sebagai satu penerangan kepada mereka yang mengata dan menghina saya kerana dulu terhegeh-hegeh jumpa Datuk Seri Anwar untuk dapat sokongan sebelum PRU ke 14.

3. Saya terangkan saya sanggup lakukannya kerana ketika itu saya merasa negara berdepan dengan kerosakan yang amat besar akibat perbuatan Datuk Najib dan kleptokrat di dalam Kerajaan.

4. Kerana itu saya ketepi perasaan peribadi dan sanggup telan kecaman yang kata saya jilat ludah sendiri apabila bertemu musuh musuh saya termasuk Datuk Seri Anwar untuk menjatuh musuh Negara yang amat besar kejahatannya.

5. Saya berasa pada ketika itu Datuk Seri Anwar juga berfikir semacam saya, dan sebab itu dia juga sanggup bekerjasama dengan saya.

6. Atas sebab-sebab tersebut, semasa itu, saya sanggup memulakan langkah jika yang lain tidak sanggup memulakannya.

7. Kenyataan itu adalah satu rujukan kepada apa yang berlaku sebelum pilihan raya 2018 dan menjelas kenapa saya sanggup bekerjasama dengan musuh-musuh politik saya ketika itu.

8. Dan keputusan saya pada ketika itu telah membuah hasil hingga pembangkang berjaya jatuhkan Kerajaan yang rasuah dan merompak harta Negara.

9. Jadi tidak timbul saya mahu atau tidak mahu bekerjasama dengan pemimpin pemimpin pembangkang yang lain pada kali ini kerana prinsip itu tidak berubah.

10. Yang saya tidak pasti ialah jika pemimpin-pemimpin pembangkang hari ini telah berubah fikiran dan perasaan terhadap UMNO.

11. Saya juga tidak pasti jika pemimpin pemimpin pembangkang masih merasa UMNO akan merosakkan Negara jika kembali memimpin dan akan membawa kembali kleptokrat untuk memerintah.

12. Atau mungkin ada di kalangan pemimpin pembangkang bersedia bekerjasama dengan UMNO selepas pilihan raya.

13. Kerana itu saya tidak memulakan langkah kecuali dengan mereka yang saya yakin berfikiran semacam.

14. Untuk pemimpin pembangkang yang lain, kali ini terserah kepada mereka.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tun Dr Mahathir Mohamad speech at United Nations General Assembly


Dr Mahathir Mohamad speech at the general debate of the 73rd session of the United Nations General Assembly 2018
Turkey President Tayyip Edrogan speech at the general debate of the 74rd session of the United Nations General Assembly 2019
Dr Mahathir Mohamad speech at the general debate of the 74rd session of the United Nations General Assembly 2019