Thursday, April 6, 2017

BARAKAH

blogtunm.blogspot.com Tun M 
1. Saya amat gembira kerana dapat meringankan sedikit tekanan sara hidup penduduk Pulau Tuba, Langkawi.

2. Penduduk Pulau berkenaan tahu bahawa lawatan saya akan disusuli dengan lawatan pemimpin-pemimpin UMNO.

3. Bukanlah mereka gembira dengan lawatan orang UMNO ini. Kata mereka “menyampah”.

4. Tetapi orang-orang ini akan bawa kotak plastik besar yang dilabel “Barakah”. Dalam kotak-kotak ini terdapat tepung, gula dan minyak masak dan lain-lain.

5. Ini adalah hadiah dari Dato Sri Najib khusus kepada orang kampung yang dilawati oleh saya dan tokoh-tokoh Parti Pribumi.

6. Selain dari itu, jika terdengar saya akan buat lawatan, Najib akan dahului saya. Pulau Tuba akan dapat stadium mini dan jalan tar dari Najib kerana rancangan saya melawat pulau itu.

7. Banyaklah kampung-kampung yang menjemput saya untuk buat lawatan. Dan saya akan cuba membuat sebanyak lawatan yang mungkin kerana ini adalah satu cara bagi saya menolong rakyat mengatasi beban hidup rakyat kerana dasar Kerajaan Dato Sri Najib.

8. Saya ucap berbanyak terima kasih kepada YAB Perdana Menteri yang sanggup kongsi dengan rakyat Malaysia duit yang diperolehi dari 1MDB, walaupun tidak halal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tun Dr Mahathir Mohamad speech at United Nations General Assembly


Dr Mahathir Mohamad speech at the general debate of the 73rd session of the United Nations General Assembly 2018
Turkey President Tayyip Edrogan speech at the general debate of the 74rd session of the United Nations General Assembly 2019
Dr Mahathir Mohamad speech at the general debate of the 74rd session of the United Nations General Assembly 2019