Monday, May 23, 2016

THE PASSPORT PRIVILEGE

1. And now Najib’s censorship will be exported. Foreign media must be put under control the way the Malaysian media is controlled. All reports must be in praise of 1MDB, Petro Saudi, Cayman Islands, British Virgin Island, the 2.6 billion Ringgit in Najib’s private account, the 2.3 billion Ringgit which has been returned, the sacking of party members and leaders who failed to praise all the above etc. etc. etc.

2. How is the foreign censorship and control to be done. Simple. The passports are a privilege. Deprive Malaysians of this privilege.

3. Take away their passports if they fail to praise Najib when speaking to the foreign media. It is totally and absolutely the democratic thing to do. All democracies in the world take away the passports of their citizens if they tell the foreign media anything bad about their leaders. Malaysians, under Najib’s democracy must do the same.

4. I will begin and I will set the example by praising Najib and the 2.6 billion Ringgit in his account sky-high when abroad. Any speech I deliver abroad and my answers in any interview by foreign media will highlight Najib’s democratic arrest and detention of anyone who failed to report to the police about Najib’s action to secure the country by declaring his critics are terrorists. I will never fail to talk about Najib’s great contribution to Islam for which the Arabs gave him USD 681 million. Also about the freedom of speech of UMNO delegates to not talk about 1MDB and the 2.6 billion Ringgit in the great leader’s account.

5. The passport is a privilege. It says so in the Malaysian constitution. The constitution and the law also says that if you don’t praise Najib, the passport will be confiscated.

6. When I am abroad I will defend Najib and his democratic Government. I give my word that I (with my tongue in cheek) will do so.

7. Three cheers for 1 MDB and money in the PM’s pocket.

8. Now the country will become a big prison for those who talk against Najib to the foreign media when abroad.


BM VERSION
KEISTIMEWAAN PASPORT

1. Dan sekarang penapisan media cara Najib akan dieksport. Media asing mesti diletakkan di bawah kawalan sepertimana media Malaysia dikawal. Semua laporan hendaklah memuji 1MDB, Petro Saudi, Kepulauan Cayman, Kepulauan British Virgin, 2.6 bilion Ringgit dalam akaun peribadi Najib, 2.3 bilion Ringgit yang telah dikembalikan, pemecatan ahli-ahli parti dan pemimpin yang gagal untuk memuji kesemua di atas dan lain-lain lagi.

2. Bagaimanakah penapisan media asing dan kawalan akan dilakukan? Mudah sahaja. Pasport adalah keistimewaan. Lucutkan rakyat Malaysia akan keistimewaan ini.

3. Tarik balik pasport mereka jika mereka gagal untuk memuji Najib ketika bercakap kepada media asing. Ini adalah satu perkara yang betul dan benar-benar demokratik yang perlu dilakukan. Semua negara berdemokrasi di dunia tarik balik pasport rakyat mereka jika mereka memberitahu kepada media asing perkara yang buruk tentang pemimpin-pemimpin mereka. Rakyat Malaysia, di bawah demokrasi Najib perlu melakukan perkara yang sama.

4. Saya akan memulakan dan menjadi contoh dengan memuji tinggi melangit Najib dan 2.6 bilion ringgit dalam akaunnya apabila berada di luar negara. Mana-mana ucapan yang saya sampaikan di luar negara dan mana-mana jawapan saya dalam temu bual dengan media asing akan mengetengahkan penangkapan demokratik Najib dan penahanan sesiapa yang gagal melaporkan kepada polis mengenai tindakan Najib untuk menyelamatkan negara ini dengan cara mengisytiharkan pengkritik-pengkritik sebagai pengganas. Saya akan terus menurus bercakap tentang sumbangan besar Najib kepada Islam yang mana orang-orang Arab telah memberikan kepada beliau USD 681 milion. Juga tentang kebebasan bersuara perwakilan UMNO untuk tidak bercakap mengenai 1MDB dan 2.6 bilion Ringgit dalam akaun pemimpin besar itu.

5. Pasport itu adalah suatu keistimewaan. Ini termaktubkan dalam perlembagaan Malaysia. Perlembagaan dan undang-undang juga menyatakan bahawa jika anda tidak memuji Najib, pasport itu akan dirampas.

6. Apabila saya berada di luar negara saya akan mempertahankan Najib dan Kerajaan demokratik beliau. Saya memberi jaminan bahawa saya (dengan mengulum lidah) akan berbuat demikian.

7. Tiga tepukan untuk 1MDB dan wang di dalam kocek PM.

8. Sekarang negara ini akan menjadi penjara yang besar bagi mereka yang bercakap menentang Najib kepada media asing apabila berada di luar negara.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tun Dr Mahathir Mohamad speech at United Nations General Assembly


Dr Mahathir Mohamad speech at the general debate of the 73rd session of the United Nations General Assembly 2018
Turkey President Tayyip Edrogan speech at the general debate of the 74rd session of the United Nations General Assembly 2019
Dr Mahathir Mohamad speech at the general debate of the 74rd session of the United Nations General Assembly 2019