Thursday, March 30, 2023

SAYA TAKUT

blogtunm.blogspot.com Tun M 
1. Apa sudah jadi.

2. Saya takut.

3. Kerana di tanah air saya, di Malaysia, di Tanah Melayu saya tidak boleh bercakap berkenaan masalah orang Melayu.

4. Tidak boleh berjumpa pun. Tidak ada tempat. Semua tolak. Empat kali kena tolak “atas arahan pihak atasan”.

5. Nak lancar proklamasi orang Melayu tanpa sentuh kaum lain, itu hasutan. Sedition.

6. Saya takut.

7. Nak guna sosial media ini bolehkah???

8. Akan dituduh menghasutkah?

9. Saya minta ampun jika dakwaan ini salah.

10. Jika salah saya mengeluh tentang nasib orang Melayu, tak apalah. Saya tidak lagi akan mengeluh.

11. Orang Melayu miskin jual negara.

12. Okaylah. Orang miskin tidak perlu negara.

13. Jangan buat apa-apa.

14. Itu hasutan.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tun Dr Mahathir Mohamad speech at United Nations General Assembly


Dr Mahathir Mohamad speech at the general debate of the 73rd session of the United Nations General Assembly 2018
Turkey President Tayyip Edrogan speech at the general debate of the 74rd session of the United Nations General Assembly 2019
Dr Mahathir Mohamad speech at the general debate of the 74rd session of the United Nations General Assembly 2019