Tuesday, September 5, 2023

DOKUMEN PALSU

blogtunm.blogspot.com Tun M 
1. Terdapat dua perkongsian di media sosial menuduh saya pertamanya, mengarah tekanan dilakukan ke atas seseorang untuk membuat kenyataan palsu terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.

2. Kedua, saya kononnya mengutus surat kepada Ehud Barak, PM Israel meminta bantuan kewangan untuk menghadapi pilihanraya.

3. Kedua-dua dokumen itu palsu dan telah diguna sejak penghujung 1990an sebagai propaganda untuk mempertahankan seorang pemimpin yang telah salah guna kuasa dan mempunyai masalah moral.

4. Kedua-dua dokumen itu kini dikitar semula dan dikongsi di media sosial oleh pemegang akaun tidak bernama. Seperti mana di tahun 1990an, propaganda tanpa nama dan strategi baling batu sembunyi tangan oleh mereka yang pengecut berterusan.

5. Saya telah nyata sebelum ini jika betul semua itu saya lakukan, buat laporan secara terbuka, perlihatkan diri dan jangan bersembunyi dengan akaun-akaun media sosial palsu atau guna nama samaran.

6. Saya bukan PM dan tak pegang apa-apa jawatan dan mereka yang dulu kata punyai berkotak-kotak dokumen tentang salah laku saya sehingga hari ini tidak tunjuk apa-apa bukti.

7. Yang ada cuma dokumen palsu yang dikeluar oleh “cybertroopers” yang kemudiannya disambut oleh penyokong-penyokong yang taksub.

8. Jika dokumen itu benar, kenapa perlu sebar melalui media sosial dan mengguna akaun palsu? Laporlah pada pihak berkuasa jika tulen.

9. Atau adakah ini hanya usaha untuk alih perhatian daripada peristiwa-peristiwa yang menggusarkan, yang mendedah reformasi cuma slogan bukan satu pegangan.

10. Cukup-cukuplah dengan sikap pathological liar dan mulalah berkata benar.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tun Dr Mahathir Mohamad speech at United Nations General Assembly


Dr Mahathir Mohamad speech at the general debate of the 73rd session of the United Nations General Assembly 2018
Turkey President Tayyip Edrogan speech at the general debate of the 74rd session of the United Nations General Assembly 2019
Dr Mahathir Mohamad speech at the general debate of the 74rd session of the United Nations General Assembly 2019